Een titel van een boek kan je raken of er juist voor zorgen dat je het heel snel weer terug op de plank zet. Hetzelfde geldt voor de voorkant van een boek. Het is nu de bedoeling dat je een titel bedenkt voor komend schooljaar.
Wat vind je zelf belangrijk? waar wil jij je op richten, wat wil je leren of ontwikkelen. Het maakt niet uit hoe groot of hoe klein het is, als het maar iets is waar mee je heel graag aan de slag wil en waar jij energie van krijgt.
De achterkant van een boek is handig, om even snel te lezen waar een boek overgaat.
Stel je voor dat het boek over jouw schooljaar 2021/2022 gaat, hoe zou je dan willen dat die achterkant eruit zag.
Beschrijf, tekenen, plak hoe jij zou willen dat het eruit ziet.
De voor- en de achterkant van het boek blijven het hele schooljaar hetzelfde.
Een schooljaar heeft een duidelijk ritme van vakantie naar vakantie. In mijn werk denk ik altijd in die blokken, lekker overzichtelijk en elke keer rond ik weer een stukje af.
Elke periode kent ook weer zijn eigen vaste elementen, pieken en dalen, dingen die moeten en dingen die mogen, dingen die eigenlijk hadden gemoeten en momenten die elk schooljaar weer onvergetelijk zijn. Dit werkblad gaat mee in dat ritme. Want je kiest steeds, per periode, waar het over gaat en dat verdeel je over de weken.